Raporlarda 2 Hatalı Gol Kararı




Federasyon hakem raporlarını değerlendirerek verdiği 2 kritik gol kararıyla bu hafta sınıfta kaldı. Tüm spor ajansları haberlerinde Konyaspor'un ilk golünü Grajciar diye yazmışlardı. Hatta TFF'nin şu anda da sitesinde duran Anadolu Ajansı haberi de golü hala Grajciar olarak yazıyor. Erdinç golden sonra sanki golü kendi atmışçasına ellerini açarak koşmuş ama ajanslar buna kanmamış ve Grajciar'ın ortaladığı topun kimseye temas etmeden ağlarla buluştuğunu doğru olarak tespit etmişlerdi. Şu illegal adresten de izlenebileceği gibi golün 5 farklı kamera açısından tekrar gösteriminde yukarıda resimdeki görüntü net bir şekilde yakalanabiliyor. Erdinç top tam kendisine doğru gelirken eğiliyor, top ile arasında yaklaşık 15-20 santimlik bir mesafe var ve  kesinlikle topa temas etmiyor.

Fakat sonra ne olduysa - sanırım Erdinç'in akrabaları devreye girdi - TFF'de yayınlanan resmi maç raporunda pazartesi gecesi gol birden Grajciar'dan alınarak Erdinç Yavuz olarak yazıldı. Ellerinde görüntüler varken ve daha ilginci hiç bir müdahalede bulunmasalar ve haberi direk alıp istatistiklere yansıtsalar doğru yapmış olacakken zorla yanlış yapmak için bir çabaya giymişler ve Erdinç adına bir gol uydurmuşlar. Eeee bunda Erdinç'in de payı var sanırım. Ellerini açarak gol sevinci yapmasa bu hata da vuku bulmayacaktı büyük ihtimalle. Benim önerim bundan sonra Federasyon İstatistik Ekibini kandırmaya yönelik hareketten de sarı kart verilsin !!!

Şimdiye kadar FF Sitelerini Federasyonun istatistik ekibinin değişikliklerine hemen reaksiyon göstererek puanlamalara yansıtmalarından dolayı takdir etmiştik. Hakem raporlarından sonra değişikliğe uğrayarak Lieteva'ya ve Turgay Bahadır'a verilen gollerde 2 güzide FF Sitesi de kısa sürede gerekli düzeltmeyi yapmışlardı. Lig Tv & Spor X ortaklığı bu hafta yine aynı reaksiyonu göstererek golü Grajciar'a yazdılar ama bu sefer Federasyonun kararı yanlış olunca onlar da hataya düşmekten kurtulamadı. NTV ise Grajciar golü olarak değerlendirerek yaptığı puanlamayı değiştirmeyerek doğru olanı yaptı.

Federasyonun bu kadar net değil ama yoruma açık olarak göreceli bir diğer gol kararı ise Manisaspor'un ilk golüyle alakalı. Golde Isaac Promise topu alıp bayağı uzunca bir süre sürüyor ve sonrasında sıfıra inip kaleye doğru gönderdiği topa Emre Güngör'ün hafif bir müdahalesi oluyor ve ağlarla buluşuyor. Yayıncı Kuruluş golü Emre Güngör kk olarak yazmış olsa da ben resmi maç raporunda golün Promise olarak değiştirileceğini düşünmüştüm. Zira 3 hafta önce Manisaspor- Bursaspor maçında Manisalı Ömer Aysan'ın müdahalesi sonucunda daha net bir yön değiştirme olduğu halde gol Turgay Bahadır'a yazılmıştı. O pozisyon kk olarak yazılmadıysa bu hayli hayli yazılmamalıydı. Ama beklenen olmadı, maç raporunda bir değişiklik yapılmadı ve gol Promise'ye yazılmadı. Bu karar sonucunda kendi kalesine gol kararlarında Federasyonun İstatistik Ekibi'nin * tam bir standardının olmadığı kanısı uyandı bende. Federasyon tarafından böyle bir düzeltme yapılmadan FF Sitelerinden golü Promise'ye vermelerini beklemek haksızlık olur tabii. Onlar da böyle bir ekstra işe kalkışıp Doğrucu Davutluk yapamadılar tabii  ...

(*) : TFFİE Türkiye Futbol Federasyonu İstatistik Ekibi . attım şu an :)

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails