100 Yılda 1 Olur !!!





Karabük'ten başlamışken devam edeyim. Haftanın yıldızı tabii ki de 2 gol 1 asist yapan Birol Hikmetti. İlginç olan ise Kadrolar postunun yorumlarında onu kadrolarına alan yarışmacıların bulunması ve diğer yarışmacıların da manalı manalı bu adamı neden alıyorsunuz ki diye sormasıydı. Bu haftaya kadar gol ve asist olarak hiç bir istatistiği yoktu Birol Hikmet'in. Takımlara alınmasındaki esas etkenin 2.00'lik fiyatının olması düşünülüyordu tabii ki.

El-hasıl bu yorumların üzerine Birol Hikmet Ankaragücü maçında ilk 11 başlamadı oyuna. Son 2 haftada 60 dakikadan çok oyunda kalmıştı ama ondan önceki 5 haftada 60 dakika barajını hiç aşamamıştı. Dolayısıyla ilk 11 başlamaması çok da sürpriz değildi. Ama ikinci yarıda güzel bir fantezi futbol hikayesi bizleri bekliyordu. Birol kendisinin neden ff kadrolarına alındığının ispatı için pusuya yatmıştı sanki. Oyuna girdi ve 1 frikik golü ardından 1 asist sonra 1 frikik golü daha. Toplamda 14 puan ...

Maçtan sonra yorumlarda konudan bahsedildi. Benim yorumum ise biraz da işe mübalağa katarak olayın 100 yılda bir gerçekleşecek bir kısmet olması yönündeydi. Genelde gol bölgesinde fazla gözükmeyen defansif bir ortasaha oyuncusu Birol Hikmet, buna binaen konu hakkında kesin bilgilere sahip olmadan 2 gol-1 asistlik bu performansı oyuncunun muhtemelen kariyerinin zirvesidir diye yazmıştım. Kariyerinde frikik golü var mıdır acaba hiç diye de eklemiştim. Ki kariyerindeki frikik golünü bırakın Birol bu maçta 2 tane birden frikik golü atmıştı. Yanına bir de asist sıkıştırmıştı. Üstelik tüm bunları ilk 11 başlamadığı ve 2.yarıda oyuna girdiği bir maçta, 44 dakika içinde gerçekleştirmişti. Eh haksız sayılmazdım 100 senede bir olurdu bu ...

Sonra Birol Hikmet'in kariyer istatistiklerini araştırayım dedim. Transfermarkt.de sitesindeki sayfasında sadece son 3 senesinin istatistikleri var. Önceki yılların istatistiklerini ise TFF'deki sayfasından derledim. Asist istatistiklerine sadece transfermakt'dan ulaşabiliyoruz zira asistleri tutan başka bir kaynak yok ne internette ne yazılı-görsel başka bir platformda. Dolayısıyla sadece son 3 senesinin asist istatistiklerini bulabildim. - Ki zaten bu 3 senede de asisti yok :) - Kariyerinde başka frikik golü atıp atmamış olduğu bilgisi ise çok çok daha zor ulaşılabilecek bir bilgi. 1. Ligin bile frikik golleri istatistiklerini bulmak imkansız, siz bir de bunu 2.lig için düşünün. Oyuncunun bizzat gidip kendisine sormadan bu istatistiğe ulaşmanın mümkünatı yoktur herhalde bu uzay-evrenin içinde.

Ama rasyonel bir tahmin ile Birol'un zaten attığı az sayıda golün içerisinde frikik olabileceğini hiç zannetmiyorum ben şahsen. Ki bu maçta bile Hakan Özmert oyundan çıkmamış olsaydı topun başına geçecek oyuncu da Hakan olacaktı, Cernat'ın sakatlığı olmasa zaten sıra ikisine de gelmeyecekti.

Aşağıda istatistikleri yayınladım. Birol Hikmet 18 yaşında profesyonel olduğundan beri lig-kupa vs. toplamda 16 gol atmış 12 sezon boyunca. Bu hafta attıkları ile 18 gole çıkardı gol sayısını. Şu an sezon başına 1.50 gol ortalaması ile oynuyor. Kariyerinde 2 gol attığı başka maç var mı sorusuna gelince. Evet var. 2004/2005 sezonunda Pendikspor maçında 2 gol kaydetmeyi başarmış.

Netice itibariyle büyük bir şans olsa da belki de Fantezi Futbol oyununun en zevkli yanı gerçekleşti bu hafta : Tuttuğun takip ettiğin adamın kariyerinin en zirve istatistiğini tam da sen onu kadrona aldığın haftada yapması. Birol'u kadrolarına alanlar bu müthiş Fantezi Futbol hazzını yaşama imkanına kavuştular. Her zaman gerçekleşmez böyle bir şey , keyfini çıkarmak lazım ...


2009/2010 : 2  gol 0 asist (Karabükspor - Bank Asya)
2008/2009 : 0 gol 0 asist
2007/2008 : 2 gol 0 asist (Eskişehir Bank Asya Play-Off)
2006/2007 : 3 gol (Eskişehir Türk Telekom Lig A - Güngören Belediye Lig B)
2005/2006 : 2 gol (Güngören Belediye Lig B)
2004/2005 : 5 gol (Güngören Belediye Lig B)
2003/2004 : 0 gol (Güngören Belediye Lig B)
2002/2003 : 2 gol (Güngören Belediye Lig B)
2001/2002 : 0 gol (Güngören Belediye Lig B)
2000/2001 : 0 gol (Güngören Belediye Lig B)

2 yorum:

Futbo.Net | 3 Aralık 2010 10:29

transfermarkt bank asya'da asist istatistiklerini tutmuyor.

önceki sezonlarda istisna olarak 1-2 takımdaki oyuncuların asistleri girilmişti ancak çoğu takımın tüm oyuncularının asist rakamları 0 olarak görünüyor.

yani bu rakamlar çok sağlıklı değil, belki birol bi sürü yapmıştır da kayda geçmemiştir :) gidip evine bizzat sormak lazım :)

Engin Gürses | 3 Aralık 2010 12:04

hmmm bak onu hiç düşünmemiştim. demek bank asyanın asistlerini yazmıyor. ilginçmiş.

evi nerede peki bu adamın ?
onu da yazmıyorsa yuh diyeceğim ...
bu ne sorumsuzluk transfermakrt ?

Related Posts with Thumbnails